Thursday 8 March 2012

Lovely February..

Ada ape dengan Februari..pastinya dibulan ini siaran tv penuh dengan love stories.. Rasanya smuanya pun maklum..itu smua adalah semperna sambutan Valentine Day.. TApi jangan risauyer..saya tidak menyambutnya..kerana saya adalah seorang muslimah:)

Sebenarnya saya meraikan 3 hari lahir dibulan Februari, abah tersayang saya pada 10.2..diikuti saya 14.2 dan sepatutnya arwah ibu saya pada 16.2...memang saya diapit oleh mak abah saya..anak kesayanganla katakan..hihi jangan marah ye adik,kakak, abg saya smua..dah memang takdir tak dapat diubah lagi.. Senang citer..jimat pun iyerkan..beli satu kek saje cukup!

Maka pada hari lahir arwah mak..dah tak tertahan hati nak sambut besday dengan my abah..makin dah tua nie rasa banyak sangat kecikkan hati abah...walaupun dah bergelar isteri dan ibu, tangggungjawab pada orang tua tetap adakan..tapi itu yang kadangkala terlepas pandang..dalam gembira bersama keluarga sendiri, ingatan pada arwah mak dan abah tetap kuat..InsyaAllah.. Memang abah tak pernah cakap..tak pernah minta ape-apepun tapi sebagai anak yang ditatang penuh, kami dapat rasakan...insyaAllah kami jaga abah, bahagiakan abah, temankan abah selagi abah hidup..sayang abah selamanya. Buat arwah mak..kami tak pernah lupakan mak...selamanya..InsyaAllah doa kami agar mak dirahmati dan diletakkan dikalangan hambaMu yang beriman..tak terbalas jasamu mak..moga kami menjadi anak-anak soleh penyambung amal jariahmu..Amin.

Maka petang 17.2.2012, lepas amik arash dr sekolah..trus beli pizza n kek..terasa sangat malas nak buat kek utk diri sendiri...haha...alasan.. dan terus terjah ke rumah atuk..yeyyyy!!!


the birthday cake for mama n atuk..comelkan..:) dah takde kek lain yang berkenan..choc indulgence..confirm smua suker!

bestnya mama n atuk potong kek.. kesian atuk kena paksa balik umah cepat..cucu2 dah xsabar nak makan nie..lapar!

papa na amani manjer:)

nasib baik cik anis aka bibik hihi...ada..iyer masih lagi bercuti sem..bagus pembantu nie..cekap!

"Its fun mama"

kakak Qaseh malu2 plak..hihi

my abah..sayang abah sangat:)

sepupu yang kejap main sama..kejap gaduh..:)

simple besday celebration..itujer abah nak..xpayah g jauh2 katanye..kat umah ajer:)

peace cik ani!!

amani n wak zura yang super bz..

sebab tak plan awal2..xsmua ader..lain kali..kite buat lagi k..

"happy 30th besday mama"

No comments:

Post a Comment